3 rozumné dôvody, pre ktoré sa oplatí využiť biznis úver

3 rozumné dôvody, pre ktoré sa oplatí využiť biznis úver
Veľkí aj malí, partneri či konkurenti, vo vašom okolí ho už zrejme viacerí podnikatelia využili. A s najväčšou pravdepodobnosťou podnikajú úspešne ďalej. Reč je o biznis úvere. Zo slova, ktoré sa stále vyslovuje veľmi opatrne, je však bežný nástroj riadenia podnikových financií. Prinášame tri dôvody, prečo je to tak.

Lacné peniaze

Rozšírenie zabehnutej výroby, zväčšovanie už existujúcich oddelení či nákup potrebného vybavenia na pracovisko. Nepúšťate sa do ničoho neznámeho, máte know-how, osvedčené procesy a jednoducho potrebujete peniaze, vďaka ktorým môžete napredovaťa konať „skokom“, nie krôčik po krôčiku. Navyše, čiastkové riešenia, ako napríklad kúpiť iba polovicu výrobnej linky, nie vždy dávajú ekonomický zmysel.

V takomto prípade je biznis úver pomerne jednoduchým a lacným spôsobom, ako sa za pár stoviek dostať k tisícom eur, ktoré vám môžu priniesť obrat v desaťtisícoch či státisícoch. Je to určite lacnejšie než premárnená príležitosť.

Finančný vankúš

Ktovie, koľko geniálnych nápadov pohorelo na nezvládnutom riadení cash flow. Stačí, že potrebujete prijať jedného špičkového programátora alebo skúseného manažéra, a problém môže byť na svete. Nábor, mzda, zariadenie pracoviska, to všetko musíte platiť hneď, zatiaľ čo prvé finančné prínosy môžu byť otázkou mesiacov.

Podnikateľský úver vám poskytne potrebné financie na dlhšie obdobie, zároveň sa finančná záťaž rozloží na viacero splátok, ktoré sú pre firmu „ľahšie stráviteľné“ a hlavne úplne predvídateľné. Aj keď požičať si peniaze niečo stojí, pri výhodnom úroku to môže byť pre firmu oveľa menší risk než natiahnuť firemný rozpočet na hranu možností.

Rýchlejšia realizácia nápadu

Aj skúsení investori, ako napríklad Bill Gros, zakladateľ spoločnosti IdeaLab, ktorá počas 20 rokov investovala do vyše 100 firiem, hovoria, že nápad, realizácia, biznis model a financovanie sú pre rozbeh firmy veľmi dôležité. Ale ešte väčší podiel na jej úspechu má načasovanie. To sa ukázalo ako najdôležitejšie až v 42 % prípadov. Ten správny moment nemusí byť rozhodujúci iba pri založení firmy ako takej, ale aj pri spustení nového projektu, produktu či služby. No v správnom momente treba mať aj správne množstvo peňazí. Sú odvetvia, kde je rozdiel medzi prvým a druhým väčší než medzi druhým a posledným.

2018-07-03T21:29:33+00:00